Ο νέος αλγόριθμος του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου θα «τιμωρεί» τα sites που χρησιμοποιούν παραπλανητικούς ή υπερβολικούς τίτλους και δεν θα τους εμφανίζει στο News Feed των χρηστών.
Μετά από μία περίοδο δοκιμαστικής λειτουργίας, ο νέος αλγόριθμος θα μπορεί να αναγνωρίζει τις… ενημερωτικές υπερβολές, αναγνωρίζοντας λέξεις ή φράσεις που χρησιμοποιούνται συχνά σε τεχνικές «clickbait». Για την εκπαίδευση του λογισμικού, ταξινομήθηκαν δεκάδες χιλιάδες τίτλοι ειδήσεων με βάση το βαθμό υπερβολής και παραπλάνησης. Όσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα ένα διαδικτυακό μέσο να χρησιμοποιεί τέτοιες φράσεις, τόσο το Facebook θα «τιμωρεί» με μέσο αποκρύπτοντας τις καταχωρήσεις του, αναφέρει το δημοσίευμα του Techcrunch.com.
Σύμφωνα με το στέλεχος του Facebook, Adam Mosseri, «αν ένα μέσο κάνει 50 καταχωρήσεις την ημέρα και μία από αυτές έχει παραπλανητικό τίτλο, δεν θα το επηρεάσει. Αν όμως το κάνει συστηματικά, τότε θα το επηρεάσει πολύ. Βέβαια, αν το μέσο σταματήσει να το κάνει, η επισκεψιμότητα θα επιστρέψει». Ο αλγόριθμος συνδέει τη σελίδα στο Facebook με την ηλεκτρονική διεύθυνση στην οποία στέλνουν οι καταχωρήσεις.
Το “clickbait» αποτελεί μία από τις πιο συχνές αναφορές παραπόνων στο Facebook σχετικά με τη λειτουργία του News Feed.