Πρόστιμα 3 εκ. ευρώ για παραπλανητικές εκπτώσεις και προσφορές

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Υψηλά πρόστιμα θα κληθούν να πληρώσουν όσοι έμποροι υιοθετούν παραπλανητικές εκπτώσεις και προσφορές. Τα πρόστιμα μπορεί να φθάσουν έως και το 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών της επιχείρησης σε περίπτωση υποτροπής -η ποινή ξεκινά από το 2% του τζίρου- και έως 3 εκατ. ευρώ για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές.

Αυτό προβλέπει ο Κώδικας Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής (ιδίως σε προσφορές/εκπτώσεις/ προωθητικές ενέργειες), βάσει του οποίου δεν συνιστούν ανακοινώσεις μειώσεις τιμών:

οι γενικοί ισχυρισμοί εμπορικής προώθησης που συγκρίνουν την τιμή του πωλητή με την τιμή άλλων πωλητών χωρίς να επικαλούνται μείωση της τιμής ή να δημιουργούν αυτή την εντύπωση δεν συνιστούν ανακοινώσεις τιμών,
προγράμματα επιβράβευσης πελατών και προσωπικές μειώσεις τιμών.
προσφορές βάσει των οποίων με την αγορά ο καταναλωτής αποκτά και ένα δωρεάν αγαθό π.χ. 1+1 δώρο, 2 στην τιμή του ενός, το δεύτερο προϊόν στη μισή τιμή.

Κατά την ανακοίνωση μείωσης τιμής είναι υποχρεωτικό, όπως σημειώνεται στον Κώδικα Δεοντολογίας, να αναγράφεται ρητά η προγενέστερη τιμή ή τιμή αναφορά βάσει της οποίας εφαρμόζεται η έκπτωση. Η τιμή αναφοράς είναι η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά την περίοδο των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Συνεπώς κρίσιμη είναι η χαμηλότερη τιμή που προσέφερε ο έμπορος τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες κατά το χρονικό διάστημα των 30 ημερών πριν, ανεξάρτητα από το αν συνήφθη σύμβαση με καταναλωτές στην τιμή αυτή.

Σε ότι αφορά την προτεινόμενη λιανική τιμή/συνιστώμενη τιμή τιμοκαταλόγου οι έμποροι μεταξύ άλλων μπορούν να κάνουν αναφορά στο πλαίσιο της σύγκρισης τιμών, αλλά δεν μπορούν να δώσουν την εντύπωση ότι πρόκειται για μείωση τιμής, για παράδειγμα τοποθετώντας την τιμή δίπλα ή κάτω από διαγραμμένη τιμή τιμή καταλόγου. Γενικά επιτρέπεται η αναφορά «πρόσθετων» τιμών αναφοράς, όπως οι συνιστώμενες τιμές καταλόγου. Ωστόσο οι γενικοί κανόνες για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές εξακολουθούν επίσης να ισχύουν.

Σε κάθε περίπτωση δηλαδή θα πρέπει οι πρόσθετες τιμές αναφοράς να παρατίθενται με σαφήνεια και δεν θα πρέπει να αποσπούν οπτικά την προσοχή από τη βασική υποχρεωτική τιμή αναφορά. Περαιτέρω αν η συνιστώμενη τιμή καταλόγου είναι αδικαιολόγητα υψηλή και δεν εφαρμόζεται ή δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ στην πράξη, η αναφορά σε αυτήν την τιμή καταλόγου μπορεί να είναι παραπλανητική καθώς δίδει την εντύπωση ότι ο καταναλωτής λαμβάνει μεγαλύτερο όφελος από ότι ισχύει στην πραγματικότητα.

Οι ισχυρισμοί «έως και» μπορεί να είναι παραπλανητικοί εάν οι έμποροι δεν είναι σε θέση να τεκμηριώσουν τον ισχυρισμό ότι οι καταναλωτές είναι πιθανό να επιτύχουν τα μέγιστα υποσχόμενα αποτελέσματα υπό κανονικές συνθήκες.

Επίσης απαγορεύεται σε κάθε περίπτωση ως παραπλανητική η πρόσκληση για αγορά προϊόντων σε μια καθορισμένη τιμή, χωρίς να γίνεται γνωστή η ύπαρξη των οποιωνδήποτε εύλογων λόγων για τους οποίους ο προμηθευτής πιστεύει ότι δεν θα μπορέσει να εκπληρώσει ή να αναθέσει σε άλλο πρόσωπο την προμήθεια των προϊόντων αυτών ή ισοδύναμων τους στην ίδια τιμή μέσα σε εύλογο διάστημα και σε εύλογες ποσότητες, λαμβανομένων υπόψη του προϊόντος, της κλίμακας διαφήμισης αυτού και της τιμής που προσφέρεται.

Παραδείγματος χάριν κατάστημα οικιακού εξοπλισμού διαφημίζει ότι παρέχει κάποια συγκεκριμένα προϊόντα σε μειωμένη τιμή μόνο για την περίοδο μιας εβδομάδας. Αν ωστόσο η διαφήμιση αυτή επαναλαμβάνεται για περισσότερες εβδομάδες για το ίδιο προϊόν θα πρόκειται για ψευδή ισχυρισμό ως προς τη διαθεσιμότητα για περιορισμένο χρονικό διάστημα.


Discover more from Πελοποννησιακό Πρακτορείο Ειδήσεων

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αναθεωρείται και διευρύνεται ο πίνακας μη αναστρέψιμων παθήσεων

Υπεγράφη η Κοινή Υπουργική Απόφαση από τον υφυπουργό Εργασίας...

Διαβάσαμε: «Μια σταγόνα μυθολογία» από τον Δημήτρη Καμπουράκη

Πως δημιουργήθηκε ο κόσμος κατά τους αρχαίους Έλληνες; Ποιο...

Τρίπολη: Δεν θα πραγματοποιηθεί η παράσταση «Η σπασμένη στάμνα» με τον Γιώργο Κιμούλη

Οι συνεχόμενες απαγορεύσεις πραγματοποίησης εκδηλώσεων και παραστάσεων σε χώρους...

Κώστας Τζιούμης: «Συγχαίρουμε πρωτοβουλίες που αναδεικνύουν την ιστορία και τον πολιτισμό των τοπικών μας κοινοτήτων»

Με τη φιλοδοξία ν’ αποτελέσει ένα φάρο πολιτισμού, ιστορίας και λαογραφίας μαζί με άλλα σημεία αναφοράς της ευρύτερης περιοχής, πραγματοποιήθηκαν την Τρίτη 24 Ιουλίου 2024, τα εγκαίνια του ανακαινισμένου δημοτικού σχολείου στο Λουκά Δήμου Τρίπολης. Το παλιό δημοτικό σχολείο ανακαινίσθηκε με δωρεά του Αθανάσιου Μαρτίνου, καθώς και τη συμβολή του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Πατρών κ.κ. Χρυσόστομου.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μετάβαση στο περιεχόμενο