4th Auto Forum | Τα επόμενα βήματα και οι προκλήσεις για τον «εξηλεκτρισμό» της αυτοκίνησης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στις εξελίξεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, στις υποδομές που θα υποστηρίξουν την κυκλοφορία και τον ανεφοδιασμό ιδιωτικών, αλλά και δημόσιων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και στις νέες δυνατότητες που ανοίγονται στην χώρα μας αναφέρθηκαν εκτενώς οι καταξιωμένοι ομιλητές που συμμετείχαν στο Αuto Forum 2021 #auf21, ένα από τα πιο σημαντικά events της χρονιάς στον χώρο του αυτοκινήτου.

[iframe src=”https://player.vimeo.com/video/516881064?title=0&byline=0&portrait=0″ width=”640″ height=”360″ frameborder=”0″ allow=”autoplay; fullscreen; picture-in-picture” allowfullscreen ]

AUF21_25.02.21_Συμπεράσματα συνεδρίου from ethosMEDIA SA on Vimeo.

Το Auto Forum ολοκληρώθηκε με επιτυχία για 4η χρονιά στις 25 Φεβρουαρίου από την ethosEVENTS σε συνεργασία με το Ελληνικό Ινστιτούτο Έρευνας και Εκπαίδευσης για την Οδική Ασφάλεια και την Πρόληψη & Μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr και το περιοδικό ΧΡΗΜΑ και για πρώτη φορά πραγματοποιήθηκε ψηφιακά μέσα από τη LiveOn, την ολοκληρωμένη ψηφιακή τεχνολογία επιχειρηματικής επικοινωνίας του ethosGROUP, επιτρέποντας σε μεγαλύτερο αριθμό ενδιαφερομένων από διάφορα μέρη της Ελλάδας και του εξωτερικού να το παρακολουθήσουν από την άνεση και την ασφάλεια του προσωπικού τους χώρου. Υπεύθυνος του Προγράμματος ήταν ο δημοσιογράφος ο κος Τάκης Πουρναράκης.

Κατά την εναρκτήρια προσφώνησή του ο κος Κωνσταντίνος Ουζούνης CEO του ethosGROUP, ανέφερε ότι το συνέδριο αποτελεί έναν χώρο συνάντησης και ουσιαστικής συζήτησης που μπορεί να οδηγήσει την αυτοκίνηση στην επόμενη μέρα, που δεν είναι άλλη, από τον εξηλεκτρισμό.

Ο κος Γιάννης Κεφαλογιάννης, Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ανέφερε στον χαιρετισμό του ότι «δεν θα είναι υπερβολή να πούμε ότι πρόκειται για μία τεχνολογία που αλλάζει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα». Όπως ο ίδιος επεσήμανε, το μητρώο του Υπουργείου Μεταφορών περιλαμβάνει μέχρι στιγμής 2000 ηλεκτρικά οχήματα, εκ των οποίων 1130 οχήματα ενσωματώθηκαν και ταξινομήθηκαν την προηγούμενη χρονιά. Επίσης, σημείωσε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εργάζεται σε τρεις άξονες: α) Αδειοδότηση εξειδικευμένων συνεργείων και ειδική άδεια τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων, β) Επικαιροποίηση προδιαγραφών των φορτιστών για ένα επαρκές δίκτυο φόρτισης, στο πλαίσιο του οποίου δημιουργείται μητρώο φορέων, γ) Κίνητρα Χρηματοδοτήσεων.

Ο κος Κώστας Φραγκογιάννης, Υφυπουργός για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια του Υπουργείου Εξωτερικών, επεσήμανε ότι ο εξηλεκτρισμός αποτελεί μονόδρομο και αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στο έργο e-Αστυπάλαια, το οποίο χαρακτήρισε έργο ουσίας, αλλά και υψηλού συμβολισμού. Ιδιαίτερη αναφορά πραγματοποίησε και στην έλευση της γερμανικής Next e-go στην Ελλάδα για την κατασκευή εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων. Ο ερχομός της εκτιμάται ότι θα φέρει θέσεις εργασίας και θα παρακινήσει μία συστάδα βιομηχανικών κλάδων να επιλέξει -ενδεχομένως- τη χώρα μας.

Η κα Αλεξάνδρα Σδούκου, Γενική Γραμματέας Ενέργειας και  Ορυκτών Πρώτων Υλών του Υπουργείου Περιβάλλοντος  και Ενέργειας, τόνισε ότι «η ηλεκτροκίνηση θα φέρει καλύτερη ποιότητα ζωής στα αστικά κέντρα, δεδομένου ότι ο τομέας των μεταφορών είναι ο δεύτερος πιο ρυπογόνος». Όπως ανέφερε, «εργαζόμαστε στη χωροθέτηση σε δήμους ανά την Ελλάδα, με στόχο να τελειώσει το πρώτο εξάμηνο του 2021 και στην έκδοση ειδικού σήματος για τα οχήματα που θα σταθμεύουν δωρεάν. Στο πρόγραμμα “Κινούμαι ηλεκτρικά”, δεχτήκαμε 8.000 αιτήσεις. Το μεγαλύτερο στοίχημα είναι το πλάνο ανάπτυξης των σημείων φόρτισης. Προωθούμε τη δημιουργία εθνικού μητρώου. Πρέπει το 2021 να υπάρξει κατάρτιση και συμμόρφωση των συνεργείων ως προς την ηλεκτροκίνηση».

Ο κος Γεώργιος Βασιλάκης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων & Δικύκλων (ΣΕΑΑ),  ανέφερε: «Γνωρίζουμε ότι οι μεταφορές είναι υπεύθυνες για το 40% των ρύπων. Είναι η πρώτη φορά που έχουμε μία κυβέρνηση που συζητάει και προχωρά στον εξηλεκτρισμό της χώρας. Τα κίνητρα που έχουν δοθεί είναι πολύ καλά». Ο ίδιος ανέφερε ότι κάθε μήνα εισέρχονται στην κυκλοφορία 350 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. 7000 συμβατικά, επίσης, ταξινομούνται μηνιαίως, ωστόσο «αγκάθι» εκτιμά ότι αποτελούν τα 3.500 εισαγόμενα οχήματα.

Η κα Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Ινστιτούτου Έρευνας και Εκπαίδευσης για την Οδική Ασφάλεια και την Πρόληψη & Μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», επεσήμανε ότι η περσινή χρονιά ήταν γεμάτη προκλήσεις, ενώ «μάθαμε να χρησιμοποιούμε τα οχήματά μας λιγότερο». «Είτε για αμιγώς ηλεκτρικά ή plug in hybrids είναι σαφές ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση με βιώσιμο τρόπο αποτελεί μοναδική επιλογή. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως σημείωσαν 40% αύξηση με οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη. Έχουμε χρέος να διαφυλάξουμε τον πλανήτη. Ο εξηλεκτρισμός βρίσκει εφαρμογή σε όλους τους τύπους οχημάτων», επεσήμανε στην τοποθέτησή της.

Στην ομιλία του με τίτλο: “Διαμορφώνοντας το μέλλον των οδικών μεταφορών”, ο κος Αντώνιος Ευαγγελούλης, Διευθυντής Πωλήσεων & Marketing Επαγγελματικών Οχημάτων της Mercedes-Benz Ελλάς, παρουσίασε τo νέο οικοσύστημα των Mercedes Benz & Vans, με πλήρως ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά οχήματα. Όπως σημείωσε, «η Daimler διαθέτει μία ολιστική προσέγγιση και δίνει έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος και του αέρα, στην οδική ασφάλεια, σε εργοστάσια με μηδενικό ισοζύγιο άνθρακα, για βιώσιμες πόλεις».  Aπό το 2018 η εταιρεία έχει ηλεκτρικό φορτηγό που διατίθεται σε πελάτες-πιλότους ώστε να γίνουν οι απαραίτητες βελτιώσεις και η μαζική παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει περί τα τέλη του 2021.

Στην ομιλία του με τίτλο: «BMW και ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα»,  ο κος Αντώνης Αδάναλης, Sales Operations & Electro-Mobility Manager της BMW Group Hellas, ανέφερε ότι «στόχος είναι μέχρι το 2030 να έχουμε 7 εκατ. αυτοκίνητα στον δρόμο». «Στην Ελλάδα η συζήτηση ξεκίνησε το 2013. Τότε φέραμε για πρώτη φορά το i3 στην χώρα μας. Το 2018 ήταν χρονιά-ορόσημο οπότε και παρουσιάστηκε το πρώτο ολιστικό πρόγραμμα της ηλεκτροκίνησης» τόνισε, επισημαίνοντας ότι «πρέπει να ξεπεραστούν γραφειοκρατικές αγκυλώσεις στο κομμάτι των υποδομών» και ότι η εταιρεία αλλάζει ήδη τον στόλο των οχημάτων της σε hybrid plug in.

Ο κος Ανδρέας Χριστοφορίδης, Γενικός Διευθυντής της HYUNDAI, KIA, SEAT και CUPRA στον Όμιλο Βασιλάκη, ανέφερε στην ομιλία του με τίτλο «HYUNDAI, KIA, SEAT και CUPRA: Πρωτοπορώντας στην Εξέλιξη της Ηλεκτροκίνησης», ότι πραγματοποιείται μια μεγάλη επανάσταση στο χώρο του αυτοκινήτου και ότι «ποτέ στα 30 χρόνια της σταδιοδρομίας μου δεν έχουμε δει τέτοιες αλλαγές». Το επόμενο βήμα τους στην ηλεκτροκίνηση είναι το όχημα- σταθμός που χρειάζεται μόλις 5 λεπτά να φορτίσει για 100 χλμ.

Ο κος Κωνσταντίνος Καραθανάσης, Διευθυντής Marketing της FCA Greece, μίλησε για τη βιώσιμη αυτοκίνηση, μέσω της μεγιστοποίησης της χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων. «Πολύ σημαντικό βήμα ο εξηλεκτρισμός των επαγγελματικών οχημάτων, με λύσεις για τους επαγγελματίες. Αυτή τη στιγμή (λαμβάνοντας υπόψιν τις επιδοτήσεις και ελαφρύνσεις) είμαστε σε καλό δρόμο για το κόστος των ηλεκτροκίνητων σε σχέση με τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης», επεσήμανε, ενώ παρουσίασε τις προτάσεις της FCA στα ιδιωτικής χρήσης και επαγγελματικής χρήσης οχήματα.

 

Μια άκρως επίκαιρη συζήτηση για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης πραγματοποιήθηκε στο Panel I με τίτλο: «Tι θα επικρατήσει τελικά τα επαναφορτιζόμενα (phev) ή τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (bev); Οι κυψέλες καυσίμων θα προχωρήσουν;». Ο κος Κωνσταντίνος Καλημέρης, Brokers and Car Manufacturers Manager της Allianz Ελλάδoς, σημείωσε ότι «είμαστε έτοιμοι για το μέλλον, που για μας είναι παράλληλα και το παρόν. Αξιολογούμε τα στοιχεία για να μπορούμε να τιμολογούμε τα αυτοκίνητα. Όσον αφορά στην ασφάλιση αστικής ευθύνης είναι πολύ κοντά οι τιμολογήσεις. Τα ηλεκτρικά είναι πολύ ασφαλή και καλύτερα από τα συμβατικά. Είναι βέβαια αυτή τη στιγμή πιο ακριβά, αλλά κάποια στιγμή θα εξισορροπήσουν με τα συμβατικά ως προς το κόστος. Αναφορικά με τις πυρκαγιές, τα στοιχεία από Γερμανία και Αμερική, δείχνουν πως τα ατυχήματα που είχαν να κάνουν με φωτιές είναι πολύ λιγότερα από τα συμβατικά. Δηλαδή υπερέχουν τα ηλεκτρικά κι εδώ. Εμείς οι ασφαλιστές σε λίγο καιρό θα τιμολογούμε τα ηλεκτρικά σε τιμές πολύ κοντά στα συμβατικά». Ο κος Αδάναλης, μιλώντας για την ταχυφόρτιση, σημείωσε πως όσο περισσότερη ενέργεια διοχετεύεται, τόσο η μπαταρία επηρεάζεται, επισημαίνοντας, ωστόσο, ότι το ενεργειακό αποτύπωμα ενός συμβατικού αυτοκινήτου είναι μεγαλύτερο από ένα ηλεκτρικό. Τόνισε, επίσης, το σημαντικό ποσοστό που αναλογεί σήμερα στην παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ. Σύμφωνα με τον κο Ευαγγελούλη, τα υβριδικά ή τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν μόνο το εφαλτήριο μιας νέας εποχής που διανύουμε, καθώς, όπως τόνισε, τα fuel cells θα επικρατήσουν απόλυτα στο μέλλον. Αυτό δείχνει άλλωστε, είπε, και η συνεργασία Volvo Trucks με Hyundai. «Με μπαταρίες δεν υπάρχει περίπτωση να κινήσουμε αεροπλάνα, τρένα και πλοία. Η προσοχή στρέφεται στο υδρογόνο και στη ανάπτυξη πράσινης ενέργειας», επεσήμανε. Ο κος Καραθανάσης υπογράμμισε ότι η τεχνολογία 4xe είναι φιλική προς το περιβάλλον, δε ρυπαίνει και έχει καλύτερες επιδόσεις. Επίσης, αναφέρθηκε και στη plugin hybrid τεχνολογία της Jeep. Τέλος, ο κος Χριστοφορίδης σημείωσε πως «το σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει επιλέξει να κινηθεί προς την κατεύθυνση μείωσης της εκπομπής των ρύπων με την επιλογή της ηλεκτροκίνησης. Οπότε, συμφωνώ 110% ότι τα fuel cells θα επικρατήσουν (οδικές μεταφορές, μεταφορές εμπορευμάτων). Θέμα χρόνου αυτή η τεχνολογία να επικρατήσει και στο μέλλον ακόμη και στα επιβατικά αυτοκίνητα».

Στην παρουσίασή του με θέμα «Volkswagen Way to ZERO: Επιταχύνοντας για έναν πιο καθαρό πλανήτη», ο κος Νικόλαος Πρέζας, Διευθυντής Πωλήσεων & Marketing της Volkswagen, σημείωσε: «Θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε την ηλεκτροκίνηση, ως μία ιδέα, στηριζόμενοι σε 3 πυλώνες: Αποτροπή, μείωση και αντιστάθμιση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Στο πλαίσιο αυτό ο όμιλος θα επενδύσει πάνω από 45 δις. ευρώ τα επόμενα χρόνια.»

Ο κος Δημήτρης Παπαστεργίου, Πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ) και Δήμαρχος ΤΡΙΚΚΑΙΩΝ, επεσήμανε ότι όλοι οι δήμοι αυτή τη στιγμή «τρέχουν» τις μελέτες και τις διαδικασίες για την προμήθεια φορτιστών και χωροθέτηση των σημείων που θα τοποθετηθούν. Όπως ο ίδιος τόνισε, πρέπει «Να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε τις χρηματοδοτήσεις στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Μπροστά μας η ευκαιρία του Ταμείου Ανάκαμψης ώστε να πάμε σε ένα πιο πράσινο και βιώσιμο μέλλον. Χρειάζονται γενναία μέτρα προς την εφαρμογή του εξηλεκτρισμού. Απαραίτητη η παραγωγή της ενέργειας μέσω ΑΠΕ που θα καταναλώνουμε και να φτιάξουμε ενεργειακά αυτόνομα τις πόλεις μας, βελτιώνοντας την ενεργειακή τους απόδοση» και κατέληξε λέγοντας ότι ανοίγεται «Πεδίο δόξης λαμπρό για τους δήμους το επόμενο διάστημα. Πρέπει να οραματιστούμε πιο ήσυχες και καθαρότερες πόλεις».

Ο κος Κυριάκος Κοφινάς, Γενικός Διευθυντής Ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ Α.Ε, επεσήμανε ότι η δημόσια φόρτιση θα είναι πολύ σημαντική στην Ελλάδα, γιατί υπάρχει πολύ μικρό ποσοστό ιδιοκτησίας χώρων φόρτισης. Πάνω από το 40% των χρηστών θα χρησιμοποιεί δημόσιους χώρους φόρτισης. Στάθηκε δε, σε κρίσιμα σημεία στα οποία πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή, όπως: είδος φορτιστών, επιλογή σημείων, σύνδεση με το δίκτυο, κόστος, απλοποίηση διαδικασιών, σύστημα περιφρούρησης θέσεων φόρτισης. Όπως ανακοίνωσε, η ΔΕΗ στοχεύει  σε τρεις κατευθύνεις: 1) Δημιουργία 10.000 δημόσιων σημείων φόρτισης μέχρι το 2025, 2) Έμφαση στην εμπειρία χρηστών, 3) Συνεχώς αυξανόμενο φάσμα υπηρεσιών.

Στην ομιλία του με τίτλο «Προκλήσεις και προοπτικές δράσεων εξηλέκτρισης στην Ελλάδα», ο κος Αντώνιος Κλαδάς Καθηγητής ΕΜΠ της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, ανέφερε ότι «στα στοιχεία προς αξιοποίηση για εγχώρια παραγωγική δράση συμπεριλαμβάνονται: α) το μικρό μέγεθος των συνιστωσών που διευκολύνει την εφαρμογή στην παραγωγή των ερευνητικών ευρημάτων, β) η αξιοποίηση συστημάτων αποθήκευσης για ηλεκτρική κίνηση και ηλεκτροπαραγωγή από ΑΠΕ, γ) η συνδυασμένη και συνεκτική διαμόρφωση ηλεκτρικών συνιστωσών, δ) η εξηλέκτριση μεταφορών μέσω μετασκευής ενίσχυσης / πλήρους εξηλέκτρισης των οχημάτων, ε) η υβριδικότητα και συνέργεια αξιοποιώντας ποικιλία ηλεκτροπαραγωγής από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και συστήματα ηλεκτροκίνησης σε σχήμα παραγωγού – καταναλωτή (prosumer) μικρής κλίμακας με συμμετοχή στην απελευθερωμένη αγορά ενέργειας με χρήση διαδικτύου.

Στην ομιλία του «Η ομάδα Προμηθέας του ΕΜΠ, μία πρόδρομη δράση κατασκευής ελληνικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου», ο Δρ Παναγιώτης Ροβολής, Εργ. Διδακτικό Προσωπικό της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών, ΕΜΠ, ανέφερε ότι η Ομάδα Προμηθέας αποτελεί μία εθελοντική ερευνητική ομάδα στην οποία συμμετέχουν προπτυχιακοί φοιτητές και υποψήφιοι διδάκτορες της ΣΗΜΜΥ. Η ομάδα κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα υψηλής απόδοσης, ελάχιστης κατανάλωσης.

Στο Panel II με θέμα «Προώθηση της ηλεκτροκίνησης, υποδομές, δίκτυα, πρατήρια ενέργειας, προδιαγραφές φόρτισης» με συντονιστή τον κο Νίκο Τσάδαρη, Πολιτικό Μηχανικό και Δημοσιογράφο, ο κος Αντώνιος Κλαδάς, μίλησε για μετασκευαστική διαδικασία των μπαταριών. Όπως είπε «λόγω του μεγέθους των μπαταριών το project της μετασκευής δεν είναι τόσο εύκολο, αλλά θα μπορούσε να λειτουργήσει συμπληρωματικά προς την κατεύθυνση του εξηλεκτρισμού». Ο κος Κοφινάς τόνισε πως η παγκόσμια αναλογία ως προς την φόρτιση είναι 1 φορτιστής για 10 αυτοκίνητα. «Η φόρτιση στο σπίτι είναι πιο οικονομική. Άλλωστε αναμένουμε το 60% των Ελλήνων να φορτίζουν το ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο στο σπίτι. Στους δημόσιους χώρους σε όλη την Ευρώπη είναι περί τα 32 σεντς σε φορτιστή 22kw. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η φόρτιση σε δημόσιους χώρους, δεν είναι μόνο ενέργεια, αλλά μία υπηρεσία, που παρέχει και άλλες παροχές», ανέφερε. Ο κος Πρέζας σημείωσε πως στην Ελλάδα κυκλοφορούν ήδη αρκετά αυτοκίνητα που υπάγονται στο νέο κύκλο μέτρησης κατανάλωσης και εκπομπών (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). «Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε κάνει καλύτερο οδηγό, είναι πιο εύκολο στην οδήγηση, έχει μεγαλύτερη ασφάλεια. Είναι πολλά τα πλεονεκτήματα. Μπορεί να έχουν λίγο πιο ακριβές τιμές στο σύνολό τους αλλά στο εγγύς μέλλον θα εξισωθούν με τα συμβατικά. Σημαντικό ρόλο στην εποχή που διανύουμε έχει η καλή πληροφόρηση, η σωστή ενημέρωση και η εκπαίδευση του κοινού στην ηλεκτροκίνηση», επεσήμανε. Ο Δρ Παναγιώτης Ροβολής, επεσήμανε ότι «Βρισκόμαστε σε φάση εξέλιξης και σύντομα με την διάθεση περισσότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα έχουμε καλύτερα αποτελέσματα ως προς την διαχείριση του κόστους της μπαταρίας που αυτή την στιγμή είναι ιδιαίτερα υψηλό».

Μια ενδιαφέρουσα παρουσίαση από την ομάδα της Prom Racing για την κατασκευή του πρώτου της ηλεκτρικού αγωνιστικού μονοθέσιου, πραγματοποίησαν οι κ.κ. Ευστάθιος Πανουργιάς, Αρχηγός Ομάδας της Prom Racing και Κωνσταντίνος Αλεξόπουλος, Υπεύθυνος Marketing της Prom Racing. Η Prom Racing, που ιδρύθηκε πριν από περίπου 12 χρόνια, αποτελεί  μια ερευνητική ομάδα που μελετά, σχεδιάζει και κατασκευάζει ένα αγωνιστικό μονοθέσιο, τύπου Formula, ειδικά σχεδιασμένο για να συμμετέχει στους διαγωνισμούς του Formula Student, κατά τη διάρκεια ενός (από το 2018) ή δύο ακαδημαϊκών ετών. Το Formula Student προσελκύει φοιτητικές ομάδες από πανεπιστήμια όλου του κόσμου. Κάθε αγωνιστικό της μονοθέσιο είναι μοναδικό και αποσπά πολλά βραβεία και διακρίσεις. Aξιοσημείωτο ότι το budget για την κατασκευή του P20 μονοθέσιου της ομάδας άγγιξε τις 100.000 ευρώ ενώ το 90% επί της συνολικής κατασκευής του στηρίχθηκε σε in-house manufacturing.

Στις «Μελλοντικές τάσεις για βιώσιμη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων» αναφέρθηκε ο κος Ιωάννης Ρούσσης, Senior Product Manager της KIA Motors Europe. Μιλώντας για την σημασία της διαφαινόμενης ανοδικής τάσης εξηλεκτρισμού υπογράμμισε πως «η εκθετική αύξηση της ηλεκτροδότησης θα οδηγήσει σε υψηλές απαιτήσεις ενέργειας». Στο πλαίσιο της παρουσίασής του για τις μελλοντικές επιπτώσεις  των τάσεων φόρτισης, ο κος Ρούσσης διαπιστώνει ότι «η αύξηση του EV (Electric Vehicles) από 2% σε σχεδόν 40% σε 10 χρόνια δημιουργεί κίνδυνο στα υπάρχοντα δίκτυα ισχύος». Λύσεις στο παραπάνω κίνδυνο θα μπορούσαν να είναι, όπως τόνισε, οι επενδύσεις σε υποδομές με στόχο την κάλυψη όλων των αναγκών και την αποφυγή διακοπών κατά τη διάρκεια των ωρών φόρτισης, η ενημέρωση των υποδομών και η χρήση της διαθέσιμης ενέργειας που είναι αποθηκευμένη σε EV. Σημείωσε δε, ότι το “Vehicle to Grid”/”Vehicle to X”, το αυτοκίνητο σε σύνδεση με τις υποδομές, με τα δίκτυα και με όλες τις άλλες συσκευές, είναι το μέλλον.

Για την μικροκινητικότητα, την οδική Ασφάλεια και την βιωσιμότητα μίλησε ο κος Εμμανουήλ Μπρούζας, Μηχανολόγος – Μηχανικός, Υπεύθυνος Τεχνικών Θεμάτων του Ελληνικού Ινστιτούτου Έρευνας και Εκπαίδευσης για την Οδική Ασφάλεια και την Πρόληψη & Μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς». Όπως σημείωσε ο κος Μπρούζας, ανησυχία υπάρχει στο κατά πόσο η αύξηση της μικροκινητικότητας θα οδηγήσει σε αύξηση ατυχημάτων ή και θανάτων. «Το νομοσχέδιο για την μικροκινητικότητα θέτει όριο τα 25 χιλιόμετρα, ο οδηγός απαγορεύεται να φοράει ακουστικά ή να χρησιμοποιεί το κινητό του, ενώ παράλληλα ορίζονται και περιορισμοί και απαγορεύσεις ως προς τον φωτισμό  ή τα φρένα που διαθέτουν τα μέσα μεταφοράς. Ιδιαίτερα σημαντική είναι και η προστασία των χρηστών μέσων μικροκινητικότητας δεδομένου ότι είναι απόλυτα εκτεθειμένοι σε κινδύνους, ιδιαίτερα όταν μιλάμε για την χρήση πατινιού ή σκούτερ», σημείωσε.

Στην ευρωπαϊκή προοπτική της μικροκινητικότητας και της οδικής ασφάλειας αναφέρθηκε ο κος Dudley Curtis, Communications Manager της European Transport Safety Council (ETSC). Αναφερόμενος σε δύο προηγούμενες έρευνες του ETSC, “How to Improve Urban Road Safety in the EU” του 2019 και “How Safe is Walking and Cycling in the EU?” του 2020 σημείωσε πως 5.180 πεζοί και 2.160 ποδηλάτες έχασαν πέρυσι την ζωή τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ το 99% και το 83% των θανάτων αυτών, αντίστοιχα, επήλθε ύστερα από σύγκρουση με μηχανοκίνητο όχημα. Σύμφωνα με τον κο Dudley Curtis, οι προτάσεις του ETSC προς όλα κράτη- μέλη της Ε.Ε είναι: η διερεύνηση των επιπτώσεων των ηλεκτρονικών σκούτερ και της μικροκινητικότητας, η ανάπτυξη καθοδήγησης για τα κράτη μέλη και η επανεξέταση των απαιτήσεων έγκρισης για οχήματα μικροκινητικότητας. Tα e-scooters όπως επεσήμανε, αποτελούν μία «γκρίζα ζώνη», καθώς λίγες χώρες συγκεντρώνουν δεδομένα.

 

Στο Panel III με θέμα «Οδική ασφάλεια, Μικροκινητικότητα» με συντονίστρια την κα Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, Πρόεδρο ΔΣ του Ελληνικού Ινστιτούτου Έρευνας και Εκπαίδευσης για την Οδική Ασφάλεια και την Πρόληψη & Μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», ο κος Dudley Curtis αναφέρθηκε στο γεγονός της έλλειψης στοιχείων αναφορικά με τους κινδύνους που ελλοχεύουν κατά την χρήση μέσων μικροκινητικότητας. «Αυτή την στιγμή δεν γνωρίζουμε τα πραγματικά στοιχεία. Υπάρχει έλλειψη σαφήνειας και ξεκάθαρης εικόνας. Χωρίς τα δεδομένα δε μπορούμε να κάνουμε ανάλυση και να αξιολογήσουμε τους κινδύνους», τόνισε. Ο κος Ιωάννης Ρούσσης ανέφερε πως είναι εφικτό  να μειώσουμε δραστικά το ενεργειακό αποτύπωμα, σε όλα τα επίπεδα κατασκευής ενός ηλεκτρικού οχήματος, αλλά όχι να το μηδενίσουμε. Ο ίδιος επεσήμανε την μεγάλη σπουδαιότητα που έχει η εκπαίδευση των διασωστών στη προσέγγιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά την διάρκεια ενεργειών διάσωσης. Ο κος Δημήτρης Σκιάννης, Δημοσιογράφος, Αρχισυντάκτης του GetElectric.gr, επεσήμανε τις σημαντικές λύσεις που προσφέρουν τα μέσα μικροκινητικότητας, όπως η αποφυγή της κίνησης, η μη αναζήτησης θέσης στάθμευσης και η μηδενική ρύπανση. Μιλώντας για τους κινδύνους σημείωσε πως «είναι  απαραίτητη η δημιουργία υποδομών καθώς η ποιότητα του οδοστρώματος αποτελεί αιτία ατυχημάτων». Επίσης συστήνει την χρήση κράνους και την εκπαίδευση του χρήστη. Όπως ανέφερε, το 70% των χρηστών αφορά ηλικίες 27-44 ετών, με το 63% αυτών να βρίσκεται σε αστικά κέντρα. Οι κ.κ. Ευστάθιος Πανουργιάς και Κωνσταντίνος Αλεξόπουλος της Prom Racing, ανέφεραν ότι σε μία εβδομάδα θα βγει το νέο αυτοκίνητο της ομάδας στην πίστα. Τόνισαν δε, ότι οι  διαγωνισμοί αυτοί είναι “must” για το μέλλον των φοιτητών στην αυτοκινητοβιομηχανία και στην Formula 1. Παλαιότερα μέλη της ομάδας εργάζονται ήδη σε αυτούς τους χώρους (Red Bull, Williams, Renault, BMW κ.α.).

  • ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • VIDEO

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διακοπές Χριστουγέννων: Πότε κλείνουν τα σχολεία

Στις 23 Δεκεμβρίου δύο ημέρες πριν την παραμονή των...

Επίδομα θέρμανσης: Μέχρι πότε υποβάλλεται η αίτηση στην πλατφόρμα

Περιθώριο μέχρι τις 6 Δεκεμβρίου έχουν οι ενδιαφερόμενοι του...

Καιρός: Βουτιά του υδράργυρου, θυελλώδεις άνεμοι και χιόνια

Στη δίνη του πολικού αεροχείμμαρου σήμερα Σάββατο (23/11) η...

Στο Πρόγραμμα «Ψηφιακός Μετασχηματισμός 2021-2027» ο Δήμος Πύλου – Νέστορος

Στο Πρόγραμμα «Ψηφιακός Μετασχηματισμός 2021-2027» και στην προτεραιότητα «Ψηφιακός Μετασχηματισμός του Δημόσιου Τομέα» εντάχθηκε ο Δήμος Πύλου – Νέστορος. Το πρόγραμμα είναι του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, ενώ το ποσό χρηματοδότησης είναι 590.000 ευρώ. Ο Δήμος Πύλου – Νέστορος ύστερα από αίτημα που υπέβαλε με αρ. Πρωτ. 7225/02-06-2023

ΔΗΜΟΦΙΛΗ