Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γενικού Λυκείου Άστρους έλαβαν μέρος στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό που αφορά στην έκδοση φύλλου σχολικής εφημερίδας αφιερωμένου στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, που διοργανώθηκε από τον Εκπαιδευτικό Οργανισμό “ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ” με την έγκριση του Υ.ΠΑΙ.Θ και κατάφεραν να διακριθούν κατακτώντας το 3ο βραβείο πανελλαδικά.
Η εστίαση στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ ανταποκρίνεται στον προβληματισμό, τις ανησυχίες στις σύγχρονες προκλήσεις και την προσπάθεια που γίνεται για να ανταποκριθούμε όλοι στα παγκόσμια προβλήματα. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στο να ακουστεί η φωνή των εφήβων και να τους δοθεί η ευκαιρία να αρθρώσουν και αυτοί τον δικό τους λόγο.
Οι στόχοι του Διαγωνισμού, όπως αναφέρονται στην προκήρυξη του Οργανισμού, ήταν:
-
Η διερεύνηση τριών (3) από τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ.
-
Η πληροφόρηση και η ενεργοποίηση των μαθητών σε σχέση με τα συγκεκριμένα ζητήματα.
-
Η εξοικείωση των µαθητών µε τα ποικίλα είδη του δημοσιογραφικού λόγου.
-
Το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία και η αναζήτηση πηγών γνώσης σε αυτήν.
-
Η ανάπτυξη ερευνητικού πνεύματος (π.χ. αναζήτηση πηγών, αρχειοθέτηση, επεξεργασία, αξιολόγηση) και η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης.
-
Η καλλιέργεια της ικανότητας για διαθεματική και διεπιστημονική προσέγγιση.
-
Η ανάπτυξη των δημιουργικών και εκφραστικών ικανοτήτων των μαθητών.
-
Η ανάπτυξη της συνεργατικότητας.
-
Η ανάπτυξη των δεξιοτήτων και της προσωπικότητας των μαθητών.
Οι μαθητές σε διάστημα 6 μηνών εργάστηκαν για την έκδοση του τεύχους αυτού της σχολικής εφημερίδας σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς της δράσης και, ανάμεσα σε άλλα, καταπιάστηκαν με τα ακόλουθα:
-
Επιτόπια έρευνα κατά τη διάρκεια επίσκεψης στην Μαρίνα Φλοίσβου, όπου οι μαθητές ξεναγήθηκαν από τους υπεύθυνους της Μαρίνας, έβγαλαν φωτογραφίες στον χώρο κομποστοποίησης, είδαν ένα sea bin σε λειτουργία, κατέγραψαν ό, τι τους εντυπωσίασε.
-
Ομάδα μαθητών πήρε συνέντευξη μέσω Messenger από απόφοιτο της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού και έκανε αποδελτίωση μέσω Transkriptor.
-
Δια ζώσης συνέντευξη των μαθητών από φιλόλογο του σχολείου μετά από σύνταξη ερωτήσεων σε ομάδα.
-
Συνέντευξη εκπροσώπου της Μονάδας Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Νότιας Πελοποννήσου στα γραφεία της εφημερίδας μετά από παρουσίαση και προβολή των περιοχών του Ευρωπαϊκού Δικτύου NATURA 2000 και του θεσμικού πλαισίου που διέπει την προστασία τους.
-
Κριτική επεξεργασία των κειμένων-πηγών.
-
Προβολή της ταινίας “Hidden Figures” και του ντοκιμαντέρ “Before the Flood” και συζήτηση/σχολιασμός.
-
Σύνταξη ερωτηματολογίων μέσω Microsoft forms και υποβολή/προώθηση σε μαθητές Λυκείων για συλλογή απαντήσεων.
-
Σύνθεση τεύχους με ψηφιακά εργαλεία.
Θα ακολουθήσει τελετή βράβευσης των μαθητών από τον Οργανισμό «Ορίζοντες» στον Βόλο στα μέσα Ιουνίου στην οποία θα παραβρεθούν οι μαθητές του σχολείου και οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί της δράσης.
Το τεύχος είναι αναρτημένο στο blog του Γενικού Λυκείου
https://blogs.sch.gr/typikoi-atypoi/typikoi-atypoi-teychos-3o/
Για την έγκριση του Υ.ΠΑΙ.Θ: πατήστε εδώ
Για τα αποτελέσματα του διαγωνισμού: πατήστε εδώ