Μ. Κοντολέων: “Με ενδιάφερε να χαρίσω φωνή στο σύμβολο του ανθρώπου εκείνου που αν και μπορεί να ξεχωρίσει που οδηγούν τα πάθη των πολλών, δεν μπορεί να τους πείσει για τις καταστροφές του θα τους κτυπήσουν”

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το Πελοποννησιακό Πρακτορείο Ειδήσεων είχε την ιδιαίτερη χαρά να συνομιλήσει με το γνωστό συγγραφέα των Εκδόσεων Πατάκη, Μάνο Κοντολέων. Ο κος Κοντολέων αναφέρθηκε στο έναυσμα που το δόθηκε για τη συγγραφή του συγκεκριμένου μυθιστορήματος, στην βαρύτητα που δίνει στις κριτικές που του ασκούν και φυσικά μας αποκάλυψε τη θεματολογία του νέου του μυθιστορήματος καθώς και την επανέκδοση της “Ερωτικής Αγωγής”.

Ακολουθεί η συνέντευξη

Το Μάρτιο του 2018 κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Πατάκη το νέο σας μυθιστόρημα με τίτλο «Η Κασσάνδρα στη Μαύρη Άμμο». Θα μπορούσατε να μας κάνετε μια σύντομη περιγραφή των όσων πρόκειται να διαβάσουμε σ’ αυτό;

Η κόρη του Πρίαμου και της Εκάβης, η Κασσάνδρα, είναι αιχμάλωτη του αρχηγού των Αχαιών, του Αγαμέμνονα, και μέσα σ΄ ένα πλοίο του, ταξιδεύει προς τις Μυκήνες. Η Κασσάνδρα που ο Απόλλων της είχε από τη μια χαρίσει το την ικανότητα να μαντεύει, αλλά από την άλλη την είχε τιμωρήσει να μην γίνεται από κανένα πιστευτή, γνωρίζει πως οδηγείται προς το χαμό της. Και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού αναθυμάται όλη η ζωή της.

Αυτός είναι ο βασικός καμβάς του έργου, που βέβαια τον αναπλάθω με πολλά προσωπικής συγγραφικής ματιάς γεγονότα.

Για ποιο λόγο αποφασίσατε να τοποθετήσετε τη Κασσάνδρα στη θέση του αφηγητή;

Πρώτα απ΄ όλα με ενδιάφερε να ‘ακούσω’ το πως αφηγείται το παρελθόν, μα και το μέλλον της , μια γυναίκα που γνωρίζει το τι πρόκειται να της συμβεί. Αλλά ακόμα με ενδιάφερε να χαρίσω φωνή στο σύμβολο του ανθρώπου εκείνου που αν και μπορεί να ξεχωρίσει που οδηγούν τα πάθη των πολλών, δεν μπορεί να τους πείσει για τις καταστροφές του θα τους κτυπήσουν.

Τι συμβολίζει η «Μαύρη Άμμος»;

Η ίδια η Κασσάνδρα είναι για μένα ένα διαχρονικό σύμβολο. Συμβολίζει την έκφραση της λογικής απέναντι σε ένα κόσμο παραλογισμένο. Η Μαύρη Άμμος είναι ακριβώς ο χώρος όπου βλέπει τα οράματά της να παίρνουν μορφή. Μα αυτή τη Μαύρη Άμμο μόνο εκείνη μπορεί να την διακρίνει. Τελικά δεν είναι τίποτε παρά ο χώρος όπου οι εφιάλτες μας κατοικούν.

Τι σημαίνει συγγραφή για εσάς;

Νομίζω τρόπος ζωής. Συνηθίζω να λέω πως ζω γράφοντας και γράφω ζώντας.

Υπάρχει κάποια κριτική που σας έχει επηρεάσει είτε θετικά είτε αρνητικά;

Δε θέλω να φανεί πως είμαι εγωιστής και να πω πως δεν υπολογίζω τις κρίσεις των άλλων. Αλλά επειδή ζούμε σε μια χρονική περίοδο και σε μια χώρα όπου η κάθε είδους κριτική σκέψη (και όχι μόνο στην Τέχνη, αλλά και σε άλλες κοινωνικές, πολιτικές κλπ καταστάσεις) απουσιάζει ή γίνεται χωρίς προσπάθεια αντικειμενικής έκφρασης, αφήνομαι στη δική μου άποψη και εμπιστεύομαι το δικό μου ένστιχτο, μαζί με αυτό δυο, τριών πολύ δικών μου ανθρώπων.

Ποιο βιβλίο θα θέλατε να προτείνετε στους αναγνώστες του Πελοποννησιακού Πρακτορείου Ειδήσεων (pna.gr);

Δεν συνηθίζω να συστήνω βιβλία χωρίς να γνωρίζω αρκετά καλά αυτόν που θα του τα προτείνω. Κάθε αναγνώστης έχει τις δικές του απόψεις, τα δικά του ενδιαφέροντα και πάνω απ΄ όλα τις δικές του λογοτεχνικές προτιμήσεις. Υπάρχουν πολλά, πάρα πολλά καλά έργα, όπως υπάρχουν και πολλά, πάρα πολλά κακά. Συχνά και εγώ ο ίδιος κάνω λανθασμένες επιλογές. Αλλά τελικά και από τα λάθη μας μαθαίνουμε. Οπότε… Συστήνω μια βόλτα στα βιβλιοπωλεία… Κι ας αφήσει ο καθένας το ένστιχτό του να τον οδηγήσει. Κάπως έτσι δεν ξεκινάνε και οι έρωτες;… Ε και η κάθε ανάγνωση μπορεί σε έναν έρωτα να μας οδηγήσει.

Σας ευχαριστώ θερμά γι’ αυτή τη συνέντευξη. Εύχομαι «Η Κασσάνδρα στη Μαύρη Άμμο» να έχει την απήχηση που επιθυμείτε. Κλείνοντας θα ήθελα να σας ρωτήσω το εξής: τι γράφετε αυτή τη περίοδο;

Μέσα στο 2019 επανεκδίδεται το μυθιστόρημα μου «Ερωτική Αγωγή», ενώ προς το φθινόπωρο αυτής της χρονιάς θα κυκλοφορήσει το τρίτο βιβλίο της σειράς ‘Ο Μάνος Κοντολέων ξαναγράφει τους κλασικούς’. Έτσι μετά τον «Δον Κιχώτη» του Θερβάντες και τον «Γαργαντούα» του Ραμπελαί, ολοκλήρωσα των μεσαιωνικό θρύλο του «Τριστάνου και της Ιζόλδης». Παράλληλα έχω αρχίσει έρευνα για να ασχοληθώ με ένα μυθιστόρημα βασισμένο στη ζωή της Κλυταιμνήστρας. Μετά από την Κασσάνδρα αισθάνθηκα πως είχα την ηθική -κατά κάποιο τρόπο- υποχρέωση να πλησιάσω και αυτή τη γυναίκα με τα τόσα πάθη.

Σχετικά άρθρα

Διαβάσαμε: “Η Κασσάνδρα στη Μαύρη Άμμο” του Μάνου Κοντολέων

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πολύ υψηλός κίνδυνος δασικής πυρκαγιάς σε όλους τους νομούς της Περιφέρειας Πελοποννήσου την Πέμπτη 18 Ιουλίου

Σύμφωνα με το Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς, τον οποίο εκδίδει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας για την Πέμπτη 18 Ιουλίου προβλέπεται πολύ υψηλός κίνδυνος δασικής πυρκαγιάς (κατηγορία κινδύνου 4) στους Νομούς Αρκαδίας, Αργολίδας, Κορινθίας, Λακωνίας, Μεσσηνίας. Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας συνιστά στους πολίτες και στους επαγγελματίες να

Σε εξέλιξη η πυρκαγιά που ξέσπασε στο δάσος της Σολυγείας

Σε εξέλιξη είναι μέχρι αυτή την ώρα η δασική πυρκαγιά που εκδηλώθηκε λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι στο Σοφικό και συγκεκριμένα  στη θέση “Λαρίσι”. Λόγω των καιρικών συνθηκών που ευνοούν το ξέσπασμα πυρκαγιών και χαρακτηρίζονται από πολύ υψηλές θερμοκρασίες και δυνατούς ανέμους, η φωτιά επεκτάθηκε γρήγορα. Σύμφωνα με τους αξιωματικούς της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας είναι

Σινεμά ο Σταθμός, για τρίτη φορά στην Τρίπολη!

3 σιδηροδρομικοί σταθμοί ανοίγουν ξανά για μία μόνο βραδιά για να υποδεχτούν ξεχωριστές ταινίες του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου 4η χρονιά φέτος για την ενέργεια ΄΄Σινεμά ο Σταθμός΄΄ , και με 3η επίσκεψη στην πόλη της Τρίπολης! Ο παλιός σιδηροδρομικός σταθμός της πόλης ,αποτελεί εκ νέου επιλογή της ενέργειας και την τρίτη στάση της φετινής διαδρομής

Πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιών (18/7/2024)

ΔΗΜΟΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ ΤΜΗΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Την 18/07/2024 ο κίνδυνος πυρκαγιών θα είναι πολύ υψηλός (κατηγορία κινδύνου 4) . Α] Ενημερώνουμε τους αγρότες, κτηνοτρόφους, μελισσοκόμους και τους κατοίκους της περιοχής εν γένει, για την αποφυγή ενεργειών πρόκλησης πυρκαγιάς από αμέλεια (χρήση πυρός για καύση χόρτων και κλαδιών, χρήση εργαλείων που δημιουργούν σ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μετάβαση στο περιεχόμενο