Ιόνια Οδός: Αντίρριο-Ιωάννινα σε 1 ώρα και 40 λεπτά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αν κάποιος έλεγε πριν από μερικά χρόνια ότι η διαδρομή Αντιρρίου – Ιωαννίνων θα γίνονταν οδικώς σε 1 ώρα και 40 λεπτά, δύσκολα θα γινόταν πιστευτός. Ο αυτοκινητόδρομος όμως είναι γεγονός, συνδέοντας με ασφάλεια τα βασικά αστικά κέντρα της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου μέσα από μια άνετη και ευχάριστη διαδρομή.

Η Ιόνια Οδός περιλαμβάνει τέσσερις σήραγγες διπλού κλάδου (Κλόκοβας μήκους 2.950 μ., Μακύνειας μήκους 542 μ., Καλυδώνας μήκους 1.200 μ. και Αμπελιάς μήκους 900 μ.), πέντε μεγάλες γέφυρες (Ευήνου, Μενιδίου, Γυμνότοπου, Τσαγκαρόπουλου και Κρυφοβού) και 19 ανισόπεδους κόμβους. Επίσης, περιλαμβάνει πέντε σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), από τους οποίους δεν λειτουργεί ακόμα κανένας, λόγω καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις και στις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις (χαρακτηριστικό είναι ότι σε έναν σταθμό, αυτόν της Φιλιππιάδας, η περιβαλλοντική αδειοδότηση ακόμα εκκρεμεί). Ο παραχωρησιούχος «Νέα Οδός» εκτιμά ότι τουλάχιστον οι τρεις μπορούν να λειτουργήσουν εντός του έτους και ο τελευταίος εντός του 2018.

Ο άξονας περιλαμβάνει και τέσσερις σταθμούς διοδίων. Ήδη λειτουργούν οι σταθμοί διοδίων Κλόκοβας και Αγγελόκαστρου στο νότιο τμήμα και απομένει η λειτουργία των σταθμών Μενιδίου (ανάμεσα στην Αμφιλοχία και την Άρτα) και Τερόβου (ανάμεσα στην Άρτα και τα Ιωάννινα). Οι δύο σταθμοί θα χρεώνουν περί τα 3 ευρώ έκαστος στα Ι.Χ. (το ακριβές ποσό δεν έχει οριστικοποιηθεί), με το σύνολο της Ιονίας Οδού για ένα Ι.Χ. να κοστίζει 12,50 ευρώ. 

Και μερικά οικονομικά στοιχεία για το έργο. Η αρχική χρηματοδοτική συμβολή Δημοσίου – Ε.Ε. στο έργο ήταν 360 εκατ. ευρώ. Με τη συμφωνία επανεκκίνησης του 2013, το Δημόσιο δέχθηκε να συνεισφέρει ακόμα 279 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, ο κατασκευαστής έχει λάβει 106,5 εκατ. ευρώ σε αποζημιώσεις και ο παραχωρησιούχος 95 εκατ., τα οποία αυξάνονται με τη δεύτερη συμφωνία αποζημίωσης (2016) κατά 150 εκατ. και 24 εκατ. ευρώ αντιστοίχως. Σύνολο, 1.014,5 εκατ. ευρώ. Με άλλα λόγια, η άμεση συμμετοχή του Δημοσίου στο έργο σχεδόν τριπλασιάστηκε, χωρίς να συνυπολογιστούν τα έσοδα από τα διόδια.

kathimerini.gr

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πολύ υψηλός κίνδυνος δασικής πυρκαγιάς σε όλους τους νομούς της Περιφέρειας Πελοποννήσου την Πέμπτη 18 Ιουλίου

Σύμφωνα με το Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς, τον οποίο εκδίδει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας για την Πέμπτη 18 Ιουλίου προβλέπεται πολύ υψηλός κίνδυνος δασικής πυρκαγιάς (κατηγορία κινδύνου 4) στους Νομούς Αρκαδίας, Αργολίδας, Κορινθίας, Λακωνίας, Μεσσηνίας. Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας συνιστά στους πολίτες και στους επαγγελματίες να

Σε εξέλιξη η πυρκαγιά που ξέσπασε στο δάσος της Σολυγείας

Σε εξέλιξη είναι μέχρι αυτή την ώρα η δασική πυρκαγιά που εκδηλώθηκε λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι στο Σοφικό και συγκεκριμένα  στη θέση “Λαρίσι”. Λόγω των καιρικών συνθηκών που ευνοούν το ξέσπασμα πυρκαγιών και χαρακτηρίζονται από πολύ υψηλές θερμοκρασίες και δυνατούς ανέμους, η φωτιά επεκτάθηκε γρήγορα. Σύμφωνα με τους αξιωματικούς της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας είναι

Σινεμά ο Σταθμός, για τρίτη φορά στην Τρίπολη!

3 σιδηροδρομικοί σταθμοί ανοίγουν ξανά για μία μόνο βραδιά για να υποδεχτούν ξεχωριστές ταινίες του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου 4η χρονιά φέτος για την ενέργεια ΄΄Σινεμά ο Σταθμός΄΄ , και με 3η επίσκεψη στην πόλη της Τρίπολης! Ο παλιός σιδηροδρομικός σταθμός της πόλης ,αποτελεί εκ νέου επιλογή της ενέργειας και την τρίτη στάση της φετινής διαδρομής

Πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιών (18/7/2024)

ΔΗΜΟΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ ΤΜΗΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Την 18/07/2024 ο κίνδυνος πυρκαγιών θα είναι πολύ υψηλός (κατηγορία κινδύνου 4) . Α] Ενημερώνουμε τους αγρότες, κτηνοτρόφους, μελισσοκόμους και τους κατοίκους της περιοχής εν γένει, για την αποφυγή ενεργειών πρόκλησης πυρκαγιάς από αμέλεια (χρήση πυρός για καύση χόρτων και κλαδιών, χρήση εργαλείων που δημιουργούν σ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μετάβαση στο περιεχόμενο